Innovació i desenvolupament de les ciutats

Amb motiu de la celebració del 30è aniversari de l’Institut Cerdà, i amb la voluntat de reforçar el seu compromís actiu en l’àmbit de la innovació i la sostenibilitat en el territori, l’Institut posa en marxa la primera convocatòria del Premi Institut Cerdà, orientada a la innovació i el desenvolupament de les ciutats.

El premi vol reconèixer la tasca de joves professionals que s'esforcen per imaginar un entorn més proper a les persones, més cohesionat i més sostenible.

L’objectiu del premi és contribuir a la recerca i la innovació en el desenvolupament i la gestió de les ciutats i els espais urbans. Es valorarà: el caràcter innovador del projecte, la concreció i tangibilitat dels resultats esperats, i la viabilitat d'implantació. I també es valorarà:

· l’impuls al desenvolupament econòmic,

· l’augment de la cohesió social,

· la contribució a la sostenibilitat, la biodiversitat i la lluita contra el canvi climàtic,

· l’increment de la qualitat de vida i el benestar de la ciutadania,

· les millores en les activitats típicament urbanes: comerç, turisme, serveis, etc.

El Premi està dotat amb 24.000 €. El guanyador comptarà amb la col·laboració i el suport de l’Institut Cerdà, durant un any, per poder desenvolupar adequadament del projecte.

Bases i inscripcions

Per a més informació

MªJosé Viladomiu

mjviladomiu@icerda.es

Tel 932 802 323

Notícies destacades

S'actualitza l'estudi sobre Reciclatge i Valorització de Residus a la Indústria Cimentera

La Fundació Laboral del Ciment i el Medi Ambient (Fundació CEMA) va publicar el 2009 el primer estudi de referència sobre "Reciclatge i Valorització de residus a la Indústria Cimentera a Espanya", realitzat per l'Institut Cerdà.

llegir més

Parlem de Gestió de Crisis…. Elisabet Viladomiu – Directora de Riscos Crisis i Resiliència

Quina és la tendència per als propers anys en gestió de crisi?
Les empreses posaran l'accent en els propers anys, no tant en els protocols com en la cultura per gestionar les situacions de crisi. Cultura que es traduirà en tres aspectes bàsics: primer la prevenció, la capacitat d'estar preparats davant de qualsevol situació, sigui nova o no, sigui esperada, o no; segon la capacitat d'anàlisi, saber analitzar el que s'ha fet en situacions passades; i tercer, i molt important, la capacitat de relacionar-se de manera permanent amb tots els entorns.

llegir més